Social Icons

Pages

Tuesday, January 31, 2012

Oncall dan Elaun

Betulkah sekarang ni H.O terlalu ramai sehinggakan terpaksa diperkenalkan sistem shift? Sistem ni memang telah dikuatkuasakan bulan september 2011..bila sistem ni diperkenalkan, maksudnya dah takde lagi oncall..so,  dah takde lah elaun oncall..maka untuk menggantikan elaun oncall, pihak kerajaan telah menyediakan elaun khas gantian oncall sebanyak RM600/bln..tapi hingga kini pun xmasuk-masuk pun lagi..soalnya sekarang, adakah H.O ni terlalu ramai?


Sekarang ni kat department aku, hanya ada 16 orang H.O.. manalah cukup untuk satu department yang sememangnya terlalu bz..terpaksalah balik semula ke sistem oncall..tapi yang paling mendukacitakan, elaun oncall memang dah dimansuhkan, sedangkan staff nurse boleh je claim elaun lebih masa..lebih kurang RM14/sejam..dalam sebulan ada gak sampai RM1000 lebih dapat..banyak kan?kalau untuk H.O masa zaman oncall, RM 100 untuk 24jam..adilkah?kalau nak dikira lebih masa, kalau betul kami boleh claim, fuhh....


Semoga suatu hari nanti akan ada pihak yang berjuang untuk kebajikan kami..InsyaALLAH..sekarang ni, niat betul-betul kerana ALLAH SWT, semoga penat lelah ini digantikan dengan ganjaran pahala..insyaALLAH..

No comments: