Social Icons

Pages

Tuesday, June 8, 2010

Kenali Pokok Gharqad Yahudi


Kita pernah mendengar ttg riwayat yg mengatakan menjelang kiamat nanti,akan berlaku peperangan di antara orang² Islam dgn Yahudi sehinggakan batu dan pokok memberitahu kpd org Islam bhw ada Yahudi bersembunyi di belakangnya,kecuali Pokok Gharqad yg tdk bersuara..

 
Pokok Gharqad
 
Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

Orang Yahudi pada waktu ini sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Korang blh tgk laman web http://www.jnf.org ..dlm website ini ada dinyatakan "Over the last 100 years, JNF has planted over 240 million trees in the land of Israel.." Besar kemungkinan yg pohon ditanam adalah Pokok Gharqad..

Juga ada lmn web yg namanya sj dh jelas utk mnyelamatkan Pokok Gharqad http://www.savethegharqadtree.com/ .. Petikan drpd lmn web ni :
"I say ignore the 'talking' trees and stones, and SAVE THE GHARQAD TREE." Dan ini logonya :

4 comments:

hudamcgyver said...

tinggi betol ego deorang kan. deorang percaya hadith tu tapi...

tak tahu lah nak kate ape~

[expect] the un[expect]ed

diriku said...

diorang percaya kt hadis 2,tp xterima islam..

firman ALLAH SWT : "Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan rela kepadamu (Muhammad)sebelum engkau mengikuti agama mereka....
- Al-Baqarah 2:120

farah said...

dorang ,,g pecaye tp cube nafi realiti..buktinya dorang sekarang pun dah mula tanam pokok tu.

thanks for sharing..mmg dah lame nak tgk pokok jahat ni

Let's Destroy Gharqad said...

Yahudi ikut sunnah Rasulullah SAW dlm pemakanan. Mereka makan habbatussauda, tak campur makanan darat & laut, etc2.

Yahudi hidup utk dunia jer, sbb ego dia sendiri berjaya tipu tuan punya badan; kalau yahudi masuk neraka pon 7 hari je. Tanggunglah akibat drp terlampau ego dan jahat pada bangsa lain.