Social Icons

Pages

Wednesday, March 30, 2011

Kerana Sayang..

Kisah benar tentang seorang datuk..mempunyai seorang anak perempuan..kemudian si anak itu berkahwin dan dikurniakan 3 orang anak..sorang lelaki dan 2 perempuan..kerana masalah rumahtangga, bercerai dan meninggalkan kesemua anak-anaknya (yang bongsu masih lagi menyusu badan) kepada datuknya..kemudian menghilangkan diri begitu saja..datuk ini membesarkan kesemua cucu-cucunya seorang diri..sehingga semuanya dah besar, ada kerja sendiri..tetapi, malang tidak berbau kan..rumah mereka terbakar..si datuk ni berjaya keluar dari rumah..tetapi apabila teringatkan mungkin cucu-cucunya masih berada dalam rumah yang terbakar, si datuk ni masuk balik ke dalam..rupa-rupanya cucu-cucunya dah lama keluar..si atuk ni disambar api, melecur kulit badan..

Percentage of Burn = 30%..masuk ICU kat HRPZ..tetapi ALLAH lebih menyayangi beliau..meninggal dunia pada minggu lepas selepas 1 bulan dirawat dalam ICU..semoga roh beliau ditempatkan bersama orang-orang beriman..insyaALLAH...

Hebatkan 'kuasa' kasih sayang ni..sanggup berkorban tak kira apa jua..walaupun nyawa sendiri mungkin melayang...

4 comments:

DayangkuLynn said...

=(

Wawa Azmi said...

Innalillah.. anak perempuan dia pegi camtu je? tak kesian kan anak2 dia ke.. ishh

dwaty said...

mana mak bapak budak2 tu... tak sayang anak ker... macammanala nasib budak2 tu lepas atuk dorg meninggal..

diriku said...

kena pandai2 jg diri lah slps atuk diorang meninggal..tapi nasib baik ada yg dh keje..