Social Icons

Pages

Sunday, August 29, 2010

Saman Kerana Ketagih Main Games..

Lineage II

HONOLULU - Seorang hakim persekutuan di Hawaii semalam membenarkan seorang lelaki Amerika Syarikat (AS), Craig Smallwood menyaman sebuah syarikat pengeluar Korea Selatan kerana menyebabkannya ketagih permainan komputer.
Hakim daerah Alan Kay berkata, lelaki berusia 51 tahun itu berhak meneruskan saman terhadap NCSoft Corp. yang mengeluarkan permainan Lineage II sehingga menyebabkan mangsa ketagih bermain lebih 20,000 jam sejak 2004 lalu.
Keadaan itu mengakibatkan dia terpaksa bergantung hidup kepada permainan tersebut serta gagal menguruskan diri seperti tidak mampu lagi berpakaian, mandi, berbual dengan keluarga dan rakan seperti kebiasaannya.
Mangsa mendakwa, firma komputer itu tidak pernah mengeluarkan amaran bahaya ketagihan secara psikologi akibat daripada permainan tersebut. 

....
Camni pn blh jgk ke?
alasannya sbb syarikat games 2 tak keluarkan amaran bahaya ketagihan..
diri sendiri yg salah sbb xpndai membahagikan masa atau syarikat 2 yang salah?
untunglah klu kes ni menang kat mahkamah..he2
Tp, 20000jam..lama sgt 2..
20000/24 = 833.3 hari masa terbuang begitu saja..
lebih 2 tahun..ruginya masa...

5 comments:

inge / cyber dreamer said...

suka maen game tapi yang ringan2 aja >,<

mimiekucayang said...

fuiyyoo,,sampai mcm tu skali

Whoda said...

kalau camtu nak saman mekdi lah sebab xkuakan amaran bahaya obesiti..hehehe~

Whoda said...

kalau camtu nak saman mekdi lah sebab xkuakan amaran bahaya obesiti..hehehe~

diriku said...

klu cam2,byk benda blh saman sbbnya xbg warning..he2