Social Icons

Pages

Friday, August 27, 2010

Ten Minus Five..


10 tolak 5..
= 5..
maknanya, hnya 5 org drp 10 ahli keluarga yg ada kt rmh skrg..
yg lain,
bljr, kerja..
Dah tak semeriah dulu sbb dh separuh kurang..
2 hari yg lepas, sorang lg adik berjaya smbung bljr kt luar..
ALhamdulillah..tp another minus lg..he2
skrg mghrpkan adikku yg berumur 10 dan 9 tahun utk tolong2 ibuku masak dan lain2..
sebagai pelapis menggantikan 'senior' yg terpksa berhenti seketika..he2


Terima kasih byk2 buat MARA yg menaja program pengajian
adikku n kawan2nya..
Besar perbelanjaan utk sorang student..
hampir RM 711 000 utk 5.5 tahun pengajian kt India..

persediaan utk berlepas..
photographer : adikku yg berumur 10thn
lokasi : KLIA
gambar gelap skit..he2

salah sorang kwn pd adikku..
 si ibu tak lepas2 pegang anaknya..
kasih ibu tak terhingga..

Tp, disebalik kegembiraan sbb adikku berjaya smbung bljr ni,
terbit jgk air mata dr ibuku..
sedih sbb terpaksa berpisah..
jauh plk 2..
Kasih ibu sampai ke syurga bukan..

zaman sekarang ni tak macam dulu..
skype ada,YM ada..
bila2 masa dpt video call..
sms pn kalau htr dr Malaysia, tak sampai 5 saat pn dh sampai kt sana..
dulu nk dpt kabar berita pun susah..
nak tunggu surat sampai pun dah lama,
tunggu posmen pun satu hal..
zaman dulu diorang nek beskal je..he2

posmen berbasikal..


Gud Luck Utk Adikku dan Kwn2..
All d Best..
Membawa harapan keluarga masing2..
Semoga perjalanan dlm mencari ilmu ini dicatat sebagai satu ibadah,
dlm mencari keredhaan ALLAH swt..

"Tahniah 4 the Great Result, this is 1st SteP t0 beCome A DocTor,
maKe it RealiTy"

*to someone, pinjam ye ayt ni, kali ni nk guna msg ni utk bg kt 
adik dan kawan2 dia plk..ha2..takkan lupa ayat ni..

........

"Dialah yang menjadikan bumi untuk kamu yang mudah dijelajahi,
maka jelajahilah di segala penjurunya dan makanlah sebahagian dari rezeki-Nya.
Dan hanya kepada-Nya lah kamu (kembali setelah) dibangkitkan."
- Al-Mulk 67:15

“Kalau sekiranya pohon-pohon di muka bumi menjadi pena dan laut (menjadi tinta), ditambah kemudiannya dengan tujuh laut lagi, nescaya tiada habis kalimat ALLAH (di tuliskan). Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.” 
Surah Luqman 31:27

"Dan kunci-kunci semua yang ghaib ada pada-Nya; tidak ada yang mengetahui selain Dia.
Dia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut. Tidak ada sehelai daun pun
yang gugur yang tidak diketahui-Nya. Tidak ada sebutir biji pun yang
dalam kegelapan bumi dan tidak pula sesuatu yang basah atau kering, yang tidak tertulis
dalam kitab yang nyata (Luh Mahfuz)."
- Surah Al-An'am 6:59 

4 comments:

izyanty collection said...

lagu raya awal ek...heehhe jom join contest merdeka kat my blog

RozSyah said...

salam..tahniah buat adik yer..

(dlm hati:byk betul duit MARA?)hihihi...

diriku said...

he2..MARA byk berjasa kt bumiputera..

nurauli said...

xaci laa tiru ayat sy sayangku oooi...hehe...
i love you soo much