Social Icons

Pages

Thursday, July 29, 2010

Nasi Lemak..



Hobi skrg dh bertukar..
minat akuarium + ikan..
suka tgk ikan berenang2..ha2..
So, next plan,
nak menghias akuarium yg 3x lebih besar dr yg kt atas,
tp modal kna drb 3 jgk lh..
yg ni pn dh abis dkt RM30 utk perhiasan shj..

....

Ok, sebenarnya nk discuss psl kalori dlm nasi lemak..dh lari topik..ha2


nasi lemak


Ok..utk 1 hidangan..
use simple mathematics..
1g fat = 9 calories
1g protein = 4 calories
1g carbohydrate = 4 calories
So,
13.1 x 9 + 58.2 x 4 + 9.7 x 4 = 389.5 calories..
ni utk nasi shj xtermasuk side dishes (telur, ikan bilis dan lain2..)

Kesimpulannya, pandai2lah kita memilih menu makanan kita..
tp, pg ni rs cam nk mkn ns lemak..ha2..

9 comments:

AngahSayang2314 said...

wah hobi akuarium ye.. hubby pun suka gak???
nasi lemak.. bila makan mula ngantukkk

annfrendly said...

bila makan nasi lemak sure bertambah lemak.. huhuh.. cane nih.. nasi lemak dahlah sedap... nak pulak makan yang panas2 tu.. perghhh

zue anak sudin said...

dpt lak mkn nasi lemak antarabangsa, mmg lupa terus article2 yg berbahaya neh! hahah..mmg manusia mudah lupa! *wink~*

ikan best! dulu bela ikan laga je...letak sblh meja study. tp, jap je jangka hayat dia. dia pun da innalillah... -_-"

AMiRU said...

Kalau dah kena nasi lemak yg sedap, byk kalori ke x ke, xpeduli dah :P

ainnoraini said...

salam....
macam sedap jer nasi lemak tu... pagi ni nak gi cari ler pas tu order teh tarik satuuuu....

Amyza_nia said...

tu la..nasi lemak ni pas makan mesti ngantuk..kalu mkn kul 8..menjelang kul 10pagi mesti dah berat je mata.tapi kadang2 teringin makan gak..hehehe

qiki said...

wah!besh3 bela ikan...dpt tngkn fikiran...huuu... =)

blog yg menarik..ingin follow.. (^^,)v

Winny Widyawati said...

Sama dengan saya yang suka ikan hias dalam aquarium :)

diriku said...

tanx qiki =]
nasi lemak mmg best..mkn dulu,kemudian brulah fkir psl kalori 2..he2