Social Icons

Pages

Thursday, May 27, 2010

Subhanallah..Sungai Dlm Laut...


Firman ALLAH SWT : "Dia membiarkan dua laut yang (kemudian) keduanya bertemu, di antara
keduanya ada batas yang tidak dilampaui oleh masing-masing"
- Surah Ar-Rahman 55 : 19-20


Maha Suci Allah yang Maha Menciptakan Sungai dalam Laut
“Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kebesaran) Kami disegenap penjuru dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahawa Al-Quran itu adalah benar. Tidak cukupkah (bagi kamu) bahawa Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu? ”

- (Surah Fussilat 41 : 53)


“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang tidak tembus”

- Al Furqan 25 : 53

Mr.Jacques Yves Costeau (Rancangan Discovery), ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis kagum dgn penemuan tersebut dan yg lebih mengagumkan beliau adalah perkara ini telah dijelaskan di dalam Al-Quran yang telah diturunkan lebih drp 1400 tahun..Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur’an memang sesungguhnya kitab suci yang berisi firman Allah, yang seluruh kandungannya mutlak benar. Dengan seketika dia pun memeluk Islam..
Rujukan diambil dari : http://inijalanku.wordpress.com/parti2/subhanallah-ada-sungai-dalam-laut/

3 comments:

Anonymous said...

subhanallah...

first time i tgk ni...

diriku said...

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang terdapat tanda-tanda (kebesaran ALLAH) bagi orang yang berakal.." - Surah Al-Imran 3:190

syanabel said...

subhanaAllah..first time tengok..kagum nyerr